TGIF: Cannes Lions edition

Reclamebureau Brandfighters geeft je een wekelijks overzicht wat deze week viral ging, extreem goed scoorde of hot topic was. Afgelopen week was dit natuurlijk Cannes Lions. Er zijn zo bijzonder veel interessantere ingestuurde Cannes, maar sommige inzendingen springen er gewoon uit. We geven je een overzicht van de vijf mooiste cases:

1. Racism Mirrors 
Deze campagne is van het Braziliaanse bureau W3haus. Door middel van geotagging data wordt zichtbaar waar de mensen van de racistische quotes wonen. De social post worden letterlijk overgenomen op een billboard dichtbij hun huis waarbij de namen en gezichten van de afzenders geblurred zijn. Social media is anno 201 blijkbaar een plek waar mensen zich anoniem en comfortabel voelen om anderen aan te vallen op hun etniciteit, geloof of geaardheid. Bekijk hieronder de casefilm: 

2. Life is electric
Omdat we het zo vaak zien en gebruiken, zien we het als vanzelfsprekend. Maar wat als we elektriciteit zouden kunnen zien? In deze campagne zien we 21 verschillende batterijen die op verschillende manieren van ‘stroom’ worden voorzien. Het liet ons in ieder geval nadenken over het gebruik van energie. Bij jou?


 

3.Philips Breathless Choir 
Deze campagne laat zien hoe Philips zich inzet om het leven van mensen te veranderen. Geholpen door koordirigent Gareth Malone en de Philips Simply Go Mini-zuurstofconcentrator hebben 18 mensen met een ademstoornis – voor wie elke ademhaling een strijd is – leren zingen. Na v5 dagen repeteren gaven zij een optreden in het Apollo Theater in New York. De campagne begon op Wereld COPD-dag en is via diverse platforms meer dan 15 miljoen keer bekeken en veel gedeeld. Mooi, prachtig en tot in de puntjes uitgewerkt.
 



4. MACMA 
Deze campagne valt op en maakt impact. Door gebruik te maken van zogenoemde ‘man boobs’, in plaats van vrouwenborsten ontweek deze awareness campagne de restricties die het laten zien van vrouwenborsten op social media ondervindt. Geweldig idee, prachtig uitgevoerd. We like.
 


 

5. The Next Rembrandt
En natuurlijk mag The Next Rembrandt niet ontbreken. De campagne voor The Next Rembrandt, een project voor ING, kreeg wereldwijd veel aandacht. Op basis van bestaande data van het werk van Rembrandt werd door JWT een 3D-geprint schilderij gemaakt, dat op 5 april werd onthuld in Amsterdam.
 

 

BewarenBewaren

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie