Talent in communicatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gezien de opbouw van het personeelsbestand zijn we bij NS voorzichtig begonnen om onze positie op de arbeidsmarkt voor HBO/WO weer wat aan te scherpen. Vorige week vond in dat kader de finale plaats van de NS Talent Clinic. Na uitgebreide voorselectie streden 65 recent of bijna afgestudeerde WO-ers in case-vorm voor 20 trainee-plaatsen. Aan IQ geen gebrek gezien de vele dubbele vooropleidingen. De laatste toetsing had dan ook met name met EQ te maken. Hoe redden ze zich in een groep, wat voor rollen nemen ze aan, hoe flexibel zijn ze daarin?

Los van alle officiële lijstjes had een van onze topmanagers mij al eens haar criteria voor het spotten van talent verklapt: het vermogen tot ontroeren en verrassen. Voor communicatie-professionals zou ik deze criteria graag direct van toepassing willen verklaren op zowel de persoonlijkheid als de resultante van hun werk. Belangrijkste toetssteen voor de Talent Clinic zelf als communicatie-instrument ten slotte: zijn niet alleen de winnaars maar ook de verliezers achteraf nog steeds in positieve zin verrast en ontroerd door NS? Ik zie uit naar de evaluatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie