De commerciële nieuwszender begint half april een grote campagne en heeft zendtijd aangevraagd om tv-spots uit te zenden, maar dat wil de Ster niet.
Fröhlich: 'Ster beroept zich op het eigen reglement, waarin staat dat partijen mogen worden geweigerd als deze schade toebrengen aan de Ster of de Publieke Omroep. Het kan niet zo zijn dat een publieke organisatie, waar we allemaal aan meebetalen, partijen buitensluit. Ik denk dat het verstandig is dit eens goed uit te pluizen.'
Bay & Air
In 2013 lukte het BNR om onder een andere naam - Bay & Air - toch reclame te maken op de Ster. Na de eerste uitzending werd die spot direct van de zender gehaald. Fröhlich: 'Naar aanleiding van de trojan-actie van vorig jaar is de discussie opgestart. Laten we nu maar eens uitzoeken hoe het echt zit.'
BNR Nieuwsradio zal ook het Commissariaat voor de Media vragen een uitspraak te doen.
Later meer
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!