Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster weigert commercials, BNR overweegt juridische stappen

BNR-hoofdredacteur Sjors Fröhlich: 'Naar mijn mening is deze opstelling van de Ster juridisch niet houdbaar en eigenlijk belachelijk.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commerciële nieuwszender begint half april een grote campagne en heeft zendtijd aangevraagd om tv-spots uit te zenden, maar dat wil de Ster niet. 

related partner content for mobile comes here

Fröhlich: &;Ster beroept zich op het eigen reglement, waarin staat dat partijen mogen worden geweigerd als deze schade toebrengen aan de Ster of de Publieke Omroep. Het kan niet zo zijn dat een publieke organisatie, waar we allemaal aan meebetalen, partijen buitensluit. Ik denk dat het verstandig is dit eens goed uit te pluizen.&;

Bay & Air
In 2013 lukte het BNR om onder een andere naam -
 Bay & Air - toch reclame te maken op de Ster. Na de eerste uitzending werd die spot direct van de zender gehaald. Fröhlich: &;Naar aanleiding van de trojan-actie van vorig jaar is de discussie opgestart. Laten we nu maar eens uitzoeken hoe het echt zit.&;

BNR Nieuwsradio zal ook het Commissariaat voor de Media vragen een uitspraak te doen.

Later meer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in