Dit is de nieuwe koers van Opzij
Weekbladpers Groep (WPG) verkocht feministisch maandblad Opzij vorig jaar aan Veen Media. Uitgever/directeur Leo Schaap beloofde in het magazine te zullen investeren en een nieuwe hoofdredacteur te benoemen. Dat werd in mei Irene de Bel.
Inderdaad is er geïnvesteerd in Opzij, want onder leiding van De Bel werd het blad inhoudelijk vernieuwd, verjongd en gerestyled. ‘We wilden veel meer zorgen dat we alle verschillende generaties voorzien. Dat is een heel diverse groep, maar de kern is hetzelfde: trots zijn dat je vrouw bent. De nieuwe Opzij-lezer is maatschappelijk betrokken en geïnteresseerd in wat er internationaal gebeurt. Werk en de balans met thuis zijn belangrijk. Dat zijn drie pijlers die we een vaste plek geven in het blad. Opzij wil niet zoals voorheen problemen constateren en vrouwen in een slachtofferrol plaatsen, maar veel meer laten zien wat vrouwen beweegt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid