Klanten van supermarktketen Lidl hebben 500.000 euro aan de voedselbanken gedoneerd. Dat geld werd bijeen gebracht door de 'keuzeknop' die de super faciliteert bij zijn flesseninnames. Lidl zet zich al geruime tijd in voor de voedselbanken. Enerzijds door voedsel, en non-food artikelen te doneren. Anderzijds op het gebied van kennisoverdracht in de vorm van scholing voor de vrijwilligers. In alle regio’s zorgt Lidl wekelijks voor een groente-en fruitdonatie. Per jaar gaat er zo’n 400.000 kilo naar de voedselbanken. Pien de Ruig van Voedselbanken Nederland: ‘Een enorm bedrag dat helaas hard nodig is om het groeiende aantal mensen te helpen die een voedselpakket nodig hebben. Met 500.000 euro kunnen we een maand lang alle 37.000 huishoudens helpen.’
Met geldgiften bekostigt de voedselbank ook huisvesting, transport, koel- en vriescapaciteit en energiekosten. Bij alle 157 voedselbanken werken uitsluitend vrijwilligers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!