Samenwerking Unilever en Mauritshuis: 'Meisje-met-de-Parel-Magnum'

Magnum lanceert twee ijsjes, een gebaseerd op 'Het Meisje met de Parel' (Vermeer) en de andere op 'Het Puttertje' (Fabritius).

&;Je zou denken dat een schilderij en een ijsje weinig met elkaar te maken hebben, maar niets is minder waar: meesterwerken, kwaliteit en genieten. Wat is heerlijker dan dat?&; Dat zegt Emilie Gordenker, directeur Mauritshuis, naar aanleiding van de met Magnum, een merk van Unilever.

Krakende chocolade
De samenwerking heeft geleid tot de lancering van de zogeheten &;Magnum Mauritshuis Collection&;, twee ijsjes (&;limited editions&;) die zijn geïnspireerd op twee meesterwerken uit het Mauritshuis. Geïnspireerd door Het Meisje met de Parel (Johannes Vermeer 1665-1667), creëerde Unilever&; een romige Magnum met hazelnootsmaak, stukjes hazelnoot en overheerlijke hazelnootsaus en een dikke laag krakende Magnum chocolade&;. Op Het Puttertje (Fabritius, 1654) baseerde de fabrikant &;een Magnum van zacht vanille-ijs met stukjes pistache en donkere chocolade met daaromheen een dikke laag witte Magnum chocolade&;.

(Tekst gaat verder onder afbeelding)

Magnum als kunstvorm
Director Ice Cream Unilever Nederland, Madelon van der Tol, zegt dat de twee meesterwerken een totaal nieuwe dimensie geven aan de limited editions Magnum. &;Ze maken van genieten een ware kunstvorm.&; De Magnum Mauritshuis Collection is uitsluitend verkrijgbaar via ah.nl en bij geselecteerde Albert Heijn-vestigingen.

Neurologische aspect
Communicatiebureau Glasnost ontwikkelde voor Magnum een campagne rondom de samenwerking. De intentie was om de vertaalslag te maken tussen kunst en genieten en wel met de hulp van prof. dr. Victor Lamme, die het neurologische aspect van genieten uitdiepte. Zie video hieronder:

Intiem
Wouter Glaser van Glasnost in een verdere toelichting op de campagne: &;Tijdens een besloten avond voor influencers, BN-ers en bloggers kwam het schilderij letterlijk tot leven. In de galerij waar het Meisje van de Parel hangt kregen de bezoekers in een intieme setting zonder andere bezoekers allerlei aspecten die van invloed zijn op genieten. Alle zintuigen werden geprikkeld zoals met muziek, geur en natuurlijk smaak door het proeven van de nieuwe Magnum. Lamme gaf tijdens deze ervaring live commentaar om de kijker te laten ervaren wat deze prikkelingen van zintuigen teweeg brengt in het brein.&;

(Tekst gaat verder onder afbeelding)


Magnum-babe Nicolette van Dam geniet van ijs en kunst

Museumnacht in 360 graden video
Omdat de besloten avond heel erg exclusief was, is met behulp van MediaMonks een versie van de ervaring gemaakt die door consumenten konden worden ervaren tijdens zowel de Haagse Museumnacht als de versie in Amsterdam. Glaser: &;Via hun eigen telefoon en een VR-bril konden bezoekers aan de Museumnachten zich verplaatsen in de ervaring en hoorde Lamme&;s commentaar over het schilderij terwijl men de nieuwe Magnum proefde. In de versie waren ook alternate reality elementen toegevoegd, zo knipoogt het meisje in de 360 graden video.&;

(Lees full credits van de campagne onder deze afbeelding)


Virtual reality with ice cream
 

Credits
Magnum: Madelon van der Tol (strategie), Thijs Sleddering (strategie & account)
Glasnost: Janiek Braaksma (strategie), Amber Haank (​strategie & ​account)
MediaMonks: Robin Schoonheijt - Animation Producer, Pierre Nelwan - ‎Head of Animation en Sanne Baardman - Sr. Business Manager

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie