Salesforce en Microsoft Dynamics bieden beste CRM-systeem, aldus onderzoek

Maar qua klanttevredenheid wint Salesforce.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

 liet 1700 professionele CRM-gebruikers een heleboel CRM-systemen beoordelen. De 27 best beoordeelde systemen werden daarna gegroepeerd op basis van 2 factoren: algemene klanttevredenheid (aan de hand van een gemiddelde score) en marktpositie (aan de hand van marktaandeel, organisatiegrootte en social impact).

CRM systemen worden in het rapport omschreven als softwareproducten die het salesapparaat voorzien van automatische updates op het gebied van klantcontacten en accountinformatie, plus marketing automation-tools (lead- en campagnemanagement), klantondersteuningsmogelijkheden (support en knowledge management) en een geintegreerde database.

Salesforce en Microsoft Dynamics kwamen beide terecht in de "leader" categorie, dankzij hun schaalgrootte en relatief hoge scores. Microsoft Dynamics had de hoge positie echter voornamelijk te danken aan zijn schaalgrootte, terwijl Salesforce vooral hoge scores kreeg: 90 procent van de gebruikers gaf dit systeem 4 of 5 sterren, 84 procent zou het aanbevelen bij peers, en 88 procent was van mening dat het product ‘de goede kant op ging’.

Bij Microsoft Dynamics lagen de percentages respectievelijk op 60 procent, 64 procent en 60 procent.

Bron: Marketingprofs

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie