Renault zet tweede designwedstrijd uit en volgt deelnemers via YouTube

Vier duo's strijden om de design award van Renault.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit jaar vindt de tweede editie plaats van de . Vier Nederlandse designduo’s moeten binnen 48 uur een opdracht uitvoeren. Hun vorderingen zijn te volgen via een miniserie bestaande uit vier afleveringen die op het YouTube-kanaal van Renault geplaatst worden. 

Opdracht
De acht deelnemers zijn door Kazerne Lab Eindhoven voorgedragen als een groep designers met potentie. De opdracht luidt: &;Maak een lifestyle-product waarmee je het leven een stukje eenvoudiger maakt, gebaseerd op één van de bloemblaadjes uit de designfilosofie van Laurens van den Acker’.

Filosofie
De designfilosofie van Van den Acker is geïnspireerd op het leven en wordt weergegeven in een bloem, de marguerite. Ieder blaadje van deze bloem staat voor een levensfase: verliefdheid, ontdekken, familie, werk, spelen en wijsheid. De nieuwe modellen van Renault vertegenwoordigen één van deze levensfasen.

Jury
De inzendingen worden beoordeeld door een jury onder leiding van Laurens van den Acker, hoofd design bij Renault. Daarnaast bestaat de jury uit Elmer van Grondelle, oud-docent van de TU Delft, Daan van Tulder van Ultra Studio en winnaar Renault Design Award 2013, May-Britt Mobach van Amayzine, Ton Roks van automagazine Octane.

Winnaar
De designers van het winnende ontwerp worden geholpen bij de verdere ontwikkeling en de realisatie van hun ontwerp, met een ontwikkelingsbudget en met behulp van het netwerk van Renault.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie