Publieke omroep mag spotjes commerciële radio niet weren

De Tweede Kamer vindt dat de publieke omroep niet flauw moet doen en commercials van commerciële radiozenders gewoon moet uitzenden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een motie van D66-Kamerlid Bakker waar dit in staat, werd gisteren aangenomen. Op 1 juni gaat een herverdeling van frequenties in en de commerciële radiostations weten pas enkele dagen tevoren waar ze aan toe zijn. Bakker voorziet dat ze volop reclame gaan maken om
hun luisteraars op de hoogte te stellen van hun nieuwe plekje op de FM-band.
LPF-staatssecretaris Van Leeuwen zegde de Kamer toe in 'overleg te willen treden met de publieke omroep', zodat die zich 'openhartig' opstelt tegenover dergelijke STER-spotjes. LPF-staatssecretaris Van Leeuwen zegde de Kamer toe ‘in overleg te willen treden met de publieke omroep', zodat die zich ‘openhartig' opstelt. Die toezegging weerhield CDA, VVD en LPF er niet van om steun te geven aan de motie van Bakker, die de regering ‘verzoekt de publieke omroep onder druk te zetten.'

Overigens was er nog een tweede motie die door de Tweede Kamer werd aangenomen. De Kamer wil het rapport over de radiofrequentieverdeling vandaag onmiddellijk na het uitbrengen openbaar maken, maar de staatssecretarissen Wijn (Economische Zaken) en Van Leeuwen (Cultuur) willen ermee wachten tot dinsdag. Dan heeft de regering een besluit genomen op grond van dat rapport. Deze motie van VVD-Kamerlid Blok om de frequenties onmiddellijk openbaar te maken is gisteren aangenomen met steun van de Socialistische Partij, GroenLinks, PvdA, D66 en LPF.
De regering moet na een uitspraak van de rechter vóór 1 juni een besluit nemen over de verdeling van de frequenties, die in principe op dezelfde datum ingaat. Het kabinet beraadt zich vandaag over de motie (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie