Premier Foods: wel extra aandacht voor kleine merken

Britse foodfabrikant verdubbelt daarom zijn marketingbudget.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De laatste 18 maanden sneden fabrikanten als Procter & Gamble en Unilever in hun merkenportfolio, om zich te kunnen concentreren op de sterkste en grootste merken.

Maar het Britse (eigenaar van merken als Cadbury, Bisto, Batchelors) heeft nu besloten om in de kleinere merken te investeren, in plaats van ze de nek om te draaien.

Alex Whitehouse, grocery managing director bij Premier Foods, zegt tegen Marketingweek: ‘Ik ben niet van plan om te snijden in de kleinere merken. Het draait om het bouwen van merken. En wanneer die cirkel compleet is, denk ik dat je een erg gezonde business hebt,’ Hij noemt Homepride als voorbeeld, een sausmerk dat voor het eerst in jaren een televisiecommercial kreeg.



Het bedrijf heeft de afgelopen maanden het marketingbudget verdubbeld in vergelijking met vorig jaar.

Aanval op discount
Daarnaast hoopt de fabrikant dat de grote supermarkten als Tesco het aanbod op hun schappen zullen versimpelen, als tactiek tegen discounters als Lidl en Aldi.

Waarbij alleen de producten overblijven die snel verkopen. In de praktijk betekent dit dat ze producten van kleinere fabrikanten zullen schrappen ten faveure van de grotere. En dat kan een voordeel zijn voor een partij als Premier Foods.

Premier Foods levert overigens ook merken aan Aldi en Lidl, maar is nog niet zeker of dit tijdelijk of structureel zal zijn. ‘We blijven toch een merkenbouwer’, aldus de fabrikant.

Bronnen: Marketingweek, Warc

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie