Premium

PR-rapport - Een 7 voor de PR-branche en een 8 voor Mirjam Otten

Mooij geeft cijfers

Een 6 voor Optimel, stttt! met je Griekse yoghurt zonder Griekse Yoghurt

Wat precies de beweegreden van Foodwatch is geweest om die prijs aan dat arme Healthy People te geven, is mij niet helemaal duidelijk. Natuurlijk zit er teveel suiker in sap. Uiteraard is &;duurzame productie&; de grootste marketing- en verkooptruc sinds ...eh whatever.

En ja, de crisiscommunicatie van Healhy People is kut met bosbessen. Dat krijg je als je zo gelooft in je product. Hadden ze het aan kunnen zien komen daar bij die Haagse gezondheidssandalen? Veel te druk met verantwoord inkopen. Of met persen. Veel knapper is het natuurlijk om niet de eerste prijs te winnen met Griekse yoghurt met walnoot en honing zonder Griekse yoghurt met walnoot en honing. Stijl. En om vervolgens fluitend toe te kijken hoe Healthy People alle stront verkeerd opvangt. Chapeau!, of hoe zeg je dat in Griekse stijl?

 

Een 8 voor Mirjam Otten, vakbekwaam en barmhartig

Wij danken Ivo - &;Is- ie echt weg? Gelukkig!&; - Opstelten voor een  van de grootste mislukkingen uit de naoorlogse fusiegeschiedenis. Generaties communicatiestudenten zullen afstuderen op het Grote Weerstandsvraagstuk dat De Nationale Politie heet. De vorige communicatiedirecteur is twee jaar na zijn vertrek nog aan het nahijgen van de onmogelijkheid van zijn missie.

Driewerf hulde dus voor de sollicitatiecommissie en de executive searchers die Mirjam Otten naar de post van Communicatiedirecteur lulden. Vastberaden, barmhartig en vakbekwaam, maar dat word je ook wel na godweet hoe lang modderen in communicatiepoel Amsterdam. Geliefd bij medewerkers, gerespecteerd door politieke en ambtelijke top. Naar mijn grondig onderbouwde en niet te weerspreken mening is dit de enige communicatiepersoon in Nederland die deze klus kan klaren. Anders hebben ze daar pas echt een probleem.

 

Een 7 voor de PR-branche, vanwege haar discretie

Journalisten mogen klagen over de pr-branche, één ding kunnen ze van hun broeders en zusters in de communicatie leren: discretie.  Zelfs pr-bureaus vinden het  - ondanks de broeierige onderlinge concurrentie - ‘ niet chic’  als ze gevraagd wordt iets onaardigs  over hun collega-bureaus te zeggen. Een paar weken geleden probeerden wij van Communicatie naar boven te halen welk bureau nu achter de faliekante misser rond Bpost zat. Wie het wist, mocht het zeggen. Maar ja, dat deed  dus niemand.

Zelfs Jeroen van Seeters, consultant bij Hill and Knowlton en namens dat bureau adviseur bij PostNL, zei het niet te weten.  Ook PostNL-woordvoerder Dick Kors (inmiddels vertrokken) kletste er tijdens een strategische kop koffie snel overheen. Tsss. Een kenner van de branche wees ons erop dat er maar een paar bureaus zijn die dit soort M&E’s (Mergers&Acquisitions) doen. Dat zijn in financiële gespecialiseerde PR-consultancies zoals CitigateFF of Citysavvy. Of course! Maar ja, wie van de twee? Die gaan dat dus nooit over elkaar vertellen. (Foto: vgstudio)

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie