In het derde deel van Pitchtalk praat Ronnie Overgoor met Sidney Mock (marketingmanager Google), Jeroen van de Wiel (Jeroen.com) en Paul Aelen (directeur Checkit) over Google en de ontwikkelingen in zoekmachinemarketing. Een ding is zeker: marketeers kunnen niet meer om de complementaire kracht van zoekmachinemarketng heen.
Paul Aelen zegt hierover het volgende: 'Uit onderzoek van Overture komt naar voren dat mensen die op televisie/radio iets zien/horen wat hun aandacht trekt, vaak direct achter de laptop kruipen om op basis van flarden die ze gehoord hebben, op te zoek gaan naar meer informatie.
Een voorbeeld: na een Vodafonereclame over Blackberry tikken consumenten niet meer www.vodafone.nl in de browser, maar zoeken via Google op Blackberry. Als Vodafone op dat moment niet bovenaan de zoekresultaten staat, zullen anderen met deze consumenten aan de haal gaan en heeft Vodafone voor niets geld uitgegeven aan een dure commercial. Juist dat crossmediale effect moet je als adverteerder nu gaan oppakken. Het hele pad ?van offline naar online en dus ook search - afdekken!'
Een verslag van de discussie staat in het februarinummer van Tijdschrift voor Marketing, het interview is in zijn geheel te bekijken op Pitchtalk.TV (30 minuten).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!