PCM Media liet ter promotie van de WK-advertentiemogelijkheden een viral game ontwikkelen door Urbanology.
Adverteerders en bureaus kunnen strafschoppen nemen om kans te maken op een advertentiewaarde van 10.000 euro.
Het spel bestaat uit een actiewebsite met viral game waarbij deelnemers vrienden kunnen uitdagen voor een 'penalty match'. De match zelf wordt vergezeld van het commentaar van Leo Driessen.
In principe is de game gericht op adverteerders, reclame- en mediabureau's die zo ? 10.000 aan advertentiewaarde in de WK-specials van PCM Media kunnen winnen. Voor diegenen die niet tot de primaire doelgroep behoren, vallen er nog wat WK-outfits te winnen.
'Het is voor PCM vrij nieuw om met gameconcepten om te gaan, wij zijn echter positief verrast door de effec-tiviteit van het medium', aldus Birthe Verbruggen, manager communicatie van PCM Media: 'Penalty Impact wordt via diverse kanalen actief gepromoot.'
Meer informatie is te vinden op .
Urbanology ontwikkelde het interactieve concept en strategie en was verantwoordelijk voor de creatie en (virale) promotie van Penalty Impact. Het project werd in nauwe samenwerking met PCM Media en communicatiebureau Xelex bv gerealiseerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!