De beroepsvereniging ProFri is een website gestart tegen het AD en diens friettest. ‘We zijn als vakvereniging opnieuw teleurgesteld in het AD over de wijze waarop zij journalistiek denken te moeten bedrijven’, schrijft ProFri. Omdat gesprekken met de redactie niet hebben geholpen zijn we vandaag met de protest-site gekomen.
Alle proporties te buiten
ProFri heeft niet zozeer moeite met de test en ook de onvoldoendes die het AD uitdeelt. Het gaat vooral om de manier waarop sommige behaalde scores door de redactie worden toegelicht.
ProFri: ‘Bij een aantal gaat dit alle proporties te buiten. Sommige bedrijven worden door een hele 'vieze' vorm van journalistiek, letterlijk met de grond gelijk gemaakt. Dit kan niet de bedoeling zijn van de AD Friettest, een test die jaarlijks veel media-aandacht krijgt.’
Op deze website kunnen lezers hun mening geven over de vorm van journalistiek die door het Algemeen Dagblad wordt toegepast bij de AD Friettest.
De 4e editie van de AD Friettest 2015 verschijnt morgen. De winnaar werd vandaag al bekend gemaakt. In augustus vorig jaar beginnen Roderick Heijning (27) en Siem van Bruggen (28) hun Frietwinkel in Utrecht, dit jaar al eindigden ze als eerste.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!