Zodra de stroom uitviel tijdens de Super Bowl, tweette het koekjesmerk deze slogan. Het bericht werd in een uur 15.811 keer geretweet en had in deze tijd 19.610 Facebook likes. Ook was er veel free publicity rondom deze tweet.
Oreo zet al jaren in op social media met hun campagnes. Zo had Oreo vorig jaar ter ondersteuning van de Super Bowl tv-spot gevraagd aan fans om het favoriete deel van hun cookie op Instagram te zetten. Voor deze promotie waren er meer dan 46.000 inzendingen. Het aantal volgelingen op Oreo's Instagram steeg van 2.200 naar 85.000. Ook de "Daily Twist" campagne ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan vorig jaar was een succes. Voor een periode van honderd dagen kwam er elke dag een ander beeld van een Oreo-koekje online, vaak geïnspireerd op nieuws of evenementen.
Deze koekjes afbeeldingen werden enorm vaak gedeeld en zorgde voor een verviervoudiging van het aantal shares op Facebook. De acties van Oreo laten hun volgers actiever bezig zijn met het merk dan alleen passief kijken naar een tv-commercial. Ook op Valentijnsdag was Oreo actief met een speciale hashtag. Oreo geeft aan te blijven inzetten op digitale acties.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!