Op tweets van bedrijven zit niemand te wachten

Workshopleider Jos Govaart: Op tweets van bedrijven zit niemand te wachten. Dat is net zo waar als dat het flauwekul is. Neem een reisorganisatie als voorbeeld. Een twitterkanaal waardoor alle aanbiedingen gepusht worden is voor vrijwel niemand relevant. Op het moment dat ik op Twitter uitspreek dat ik op zoek ben naar een leuk hotel in New York en ik krijg antwoord van diezelfde organisatie, dan voel ik me goed geholpen. De hoe-vraag is minstens zo belangrijk als de of-vraag.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat is het nut van een investering in PR 2.0? Een investering doen in PR 2.0 is gewoon een investering in PR. Er is alleen nogal wat veranderd aan het pr-vak. Het medialandschap is versnipperd. Traditionele media zitten in de financiële problemen. Mensen kunnen zelf nieuws maken via hun eigen kanalen. Er wordt over je merk gesproken, of je kunt dat gesprek mede mogelijk maken. Het is een misvatting om te denken dat PR 2.0 PR door sociale media is. PR 2.0 is een veel resultaatgerichtere manier van PR bedrijven.

Iedere communicatie-adviseur die zijn budget moet verantwoorden moet geïnteresseerd zijn in PR 2.0. O.E.I.? Observeer, Experimenteer, Integreer. Bedacht door Anton-Jan Thijssen. Nieuwe PR gaat uit van een pull-benadering. Het publiek heeft behoefte aan nieuws, producten, informatie en jij speelt daar als PR-adviseur handig op in. Daarvoor moet je observeren.

Wat wordt er over belangrijke thema’s gezegd, wat is mijn rol daarin, wat is de toon? Experimenteer: Je kunt observeren totdat je een ons weegt, in de praktijk zul je toch ondervinden hoe PR 2.0 eçht werkt. Wees dus niet bang om te experimenteren. PR 2.0 is geen trucje. Integreer dit daarom in je hele organisatie.

Jos Govaart geeft de workshop: Social Media en PR? OEI? binnenkort op .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie