Uit een recent rapport van Knotice forecasts komt naar voren dat tegen het eind van dit jaar de helft van alle commerciële e-mails geopend wordt op een mobile device. Yesmail Interactive concludeerde echter in een informele enquête onder 65 marketeers dat er slechts 14 hun e-mail goed hadden ontworpen en gecodeerd. Voor de test: 'Kan ik elk woord lezen en op elke link klikken zonder de lay-out aan te passen', faalde dus ruim driekwart van de marketeers.
Hoe belangrijk is het dat e-mails goed te lezen zijn op mobile devices?
Uit onderzoek blijkt dat consumenten een e-mail die ze eenmaal geopend hebben, niet snel op een ander device nogmaals openen. Kortom: je hebt maar een kans om de consument te bereiken met je e-mail. Als deze niet goed te lezen is, haken consumenten af.
Optie voor marketeers is het (laten) maken van een responsive design. Bij een responsive design past de content zich aan qua lay out aan het apparaat waarop de content wordt bekeken. Een andere optie is schaalbaar design. Het is belangrijk om te testen wat goed werkt.
Op dit moment wordt er nog het meest doorgeklikt op pc en laptop in vergelijking met smartphones en tablets. Dit kan echter beginnen te veranderen als marketeers starten met het verzenden van mobile-vriendelijke e-mails.
Bron: Mobilemarketer
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!