Op vrijdag 1 oktober publiceerde Nom de nieuwe jaarrapportage van de Nom Print Monitor (NPM) met nieuwe bereikscijfers voor dagbladen en tijdschriften. In de Nom Print Monitor worden bijna 200 dagbladen en tijdschriften gemeten. Overall zijn de bereiksresultaten van alle in Nom gemeten bladen relatief stabiel in vergelijking met de vorige publicatie. Zowel dagbladen als tijdschriften laten overall een daling van 3% zien.
Bij deze publicatie van NPM wordt ook de leesduur voor dagbladen weer gepubliceerd, gesplitst naar het lezen van doordeweekse nummers en weekendnummers van dagbladen. Gemiddeld trekken dagbladlezers een half uur uit voor het lezen van een betaalde krant en in het weekeinde drie kwartier. Gratis titels worden gemiddeld ruim een kwartier gelezen.
Op basis van de Nom-rapportage stelt het Cebuco vast dat de gemiddelde leesduur van de kranten stabiel blijft ondanks de opkomst van digitale alternatieven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!