Er volgt mogelijk meer eremetaal voor de succescampagne Sweetie van Lemz voor Terre des Hommes. Na twaalf keer goud, werd gisteren bekend gemaakt dat de campagne in de categorie Film een vermelding op de shortlist heeft. Vandaag zei de jury van de categorie Branded Content & Entertainment, Sweetie ook te nomineren voor een leeuw. De vermelding is in de subcategorie Non-Fiction: Online. (Lees hier het interview met Mark Woerde van Lemz over het daverende succes van Sweetie.)
Daarnaast kregen Wieden + Kennedy Amsterdam en Sid Lee een vermelding op de shortlist in Branded Content & Entertainment (zie lijstje hieronder). Nederland zond 20 keer in, in deze categorie.
Film Craft: niks
In de categorie Film Craft werd geen enkele van de 22 Nederlandse inzendingen gehonoreerd met een vermelding op de shortlist.
Nederlandse shortlistvermeldingen Branded Content & Entertainment
The Odyssey, Heineken, Wieden + Kennedy Amsterdam
Absolut Nextframe, Absolut Vodka, Sid Lee Amsterdam
Sweetie, Terre des Hommes Nederland, Lemz Amsterdam
Titanium & Integrated:
Do not frighten Mister Putin, Amnesty International, BVH Identity Driven Advertising Rotterdam