NOC*NSF heeft twee concrete doelstellingen voor de komende jaren: de Nederlandse topsport in de top 10 van de wereld krijgen en de sportdeelname in Nederland met tien procent verhogen. Mission 2016 draait daarom niet alleen om de Olympische Spelen, maar ook om de rol van sport voor de gezondheid, het bijbrengen van normen en waarden en talentontwikkeling in het algemeen.
Er zijn verschillende partnerprogramma’s opgesteld, waarbij elke partner zijn eigen sponsordoelstellingen heeft. Zo verlengde Ernst & Young gisteren de samenwerking met NOC*NSF. De komende jaren richt het bedrijf zich met de sportbond op coaching en ontwikkeling, vitaliteit, Olympische ambities en verdere ontwikkeling van de Paralympische sport. Suitsupply en Asics maakten vandaag beiden bekend de Olympische en Paralympische sporters ook tot en met 2016 te blijven kleden.
Op dit moment heeft NOC*NSF zes partners in sport (Ernst & Young, Lotto, Rabobank, Randstad, Nuon/Vattenfall en Volkswagen), zes projectpartners (Asics, ATP, Coca-Cola, Heineken, Neptunus en Suitsupply), zes mediapartners (Arko Sportsmedia, CBS Outdoor, Hyves, Interbest, NOS, Radio 538, Sanoma Media en De Telegraaf) en drie maatschappelijke partners (Fonds Gehandicaptensport, het Jeugdsportfonds en Right to Play). De komende periode hoopt NOC*NSF dat nog meer partners zich verbinden aan Mission 2016.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!