Het nieuwe design van RTL wordt vanaf maandag gebruikt. Publication designer en art director Porter verwierf bekendheid als creative director van The Guardian en als art director van de Britse versies van Wired en Colors. Voor zijn werk voor The Guardian werd hij gelauwerd als best-designed newspaper in the world, een prijs van de Society for News Design. In Nederland is hij vooral bekend geraakt door de grote FD-restyling in 2007
‘We vroegen hem ons te helpen dat nieuwe RTL Nieuws een look-and-feel te geven’, schrijft Schreuder. ‘Zijn oplossing was even simpel als geniaal. Alle content die RTL Nieuws maakt, kun je zien op apparaten die er in de basis hetzelfde uitzien. Ze hebben randen, kaders. 'Frames' in goed Engels. En die frames werden het uitgangspunt van alles. Het nieuwe logo komt eruit voort, net als het decor in de studio en de vormgeving in de leaders.’
Schreuder legt ook uit welke herpositionereing aan de nieuwe visuele identiteit ten grondslag lag: ‘Als nieuwsbedrijf wilden we een nieuwe koers gaan varen. Digital First. Nieuwsconsumenten leven niet meer in een nieuwsvacuüm, waarbij ze zich pas om half acht ’s avonds laten informeren over wat er in de wereld gebeurd is. Via alle kanalen wilden we voortaan de kracht van RTL Nieuws aan onze doelgroepen laten zien. Met RTL Nieuws willen we vooraan staan om te voorzien in de informatiebehoefte van Nederlanders. Brengen we het nieuws dat belangrijk is en leggen we uit wat dat nieuws voor onze doelgroepen betekent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!