Nieuwe prijs: Communicatieboek van het Jaar 2014

Welke tien titels staan op de longlist?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Adfo Groep heeft een nieuwe vakprijs in het leven geroepen: het Communicatieboek van het Jaar. Een jury van vijf vakgenoten kiest uit de vele boek die over communicatie verschijnen, dat ene boek dat werkelijk iets toevoegt. Omdat het nieuwe inzichten geeft. Omdat het boek het communicatievak echt een stap verder brengt. En omdat het goed geschreven is. Een boek dat het verdient om onder de aandacht van vakgenoten te brengen.

De jury bestaat uit Piet Hein Coebergh, Gonda van Duivenvoorden, Jan-Jelle van Hasselt, Ron van der Jagt en Rocco Mooij (voorzitter). Zij lezen de tien boeken die op de door de onafhankelijke redactie van Communicatie samengestelde longlist staan – en kiezen hieruit de winnaar

De volgende criteria worden gehanteerd: Het boek is in de afgelopen twaalf maanden voor het eerst uitgebracht. Het boek moet een duidelijke link hebben met communicatie. Daarnaast moet het boek nieuwe inzichten geven, het vak verder brengen. Bovendien heeft de auteur zijn of haar wortels liggen in het Nederlandse communicatievakgebied.

De jury komt eind november bij elkaar. De winnaar wordt in december online bekendgemaakt en krijgt een interview in Communicatie, in het eerste nummer van 2015.

Longlist

De longlist luidt als volgt:

Het strategisch communicatieframe. Praktische methode voor strategieontwikkeling. Betteke van Ruler en Frank Körver. Adfo Groep.

Denk niet aan een roze olifant. De psychologie van onzichtbaar overtuigen met framing. Sarah Gagestein. Haystack.

Communicatief leiderschap. Succesvol communiceren in organisaties. Conny de Laat en Erik Reijnders. Van Gorcum.

Change the Script. Theo Hendriks. A.W. Bruna.

Bouwen aan organisatie-identiteit. Sturen op waardecreatie, reputatie en verandering met het corporate merk. Tibor van Bekkum. Adfo Groep.

Effectief opiniestukken schrijven. Aandacht voor uw zaak in 10 stappen. Arnold Vonk. Den Haag Opiniestukken.

Handboek Public Affairs. Frans van Drimmelen. Prometheus Bert Bakker

Stop met communiceren! Harrie van Rooij. Adfo Groep

Communiceren in tijden van crisis. Jeroen Wils. LannooCampus

Het fundament. Het vak communicatie in 5 vragen en antwoorden. Gerald Morssinkhof. De Communicatiepraktijk

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie