Nieuwe positionering Greetz draait om 'persoonlijke aandacht'

De vernieuwde visuele identiteit is ontwikkeld door Wunder. Ook is er een nieuw logo.

Greetz kondigt rebranding aan

Greetz kondigt een rebranding aan, waarmee de webwinkel in cadeaukaarten, bloemen en ballonnen zich als 'aandachtsmerk' hoopt te profileren. Ook is er een nieuw logo (zie onder), waarbij het kenmerkende kartelrandje van de postzegel behouden is gebleven. Designbureau Wunder tekende voor concept en creatie.

We leven in een wereld waarin je heel snel een appje kunt sturen om te zeggen dat je aan iemand denkt, maar dat past niet binnen de aandachtsfilosofie van Greetz. Oprechte aandacht, iemand laten voelen dat je moeite voor hem of haar doet, dat is waar de online retailer om de hoek komt kijken en het verschil wil maken.

Heel vernieuwend is de rebranding niet, vorig jaar lanceerde de webwinkel zijn nieuwe merkpositionering (door N=5), die eveneens om 'persoonlijke aandacht' draaide.

Sinds de oprichting in 2004 heeft Greetz een snelle groei doorgemaakt, zegt marketing director Alwin Snippe. 'We geloven dat we ook in de komende jaren een betekenisvolle rol kunnen vervullen, door een platform te creëren waar het geven van persoonlijke aandacht centraal staat.'

Het 'nieuwe jasje' sluit aan op de missie van Greetz: het geven van persoonlijke aandacht aan iemand die je liefhebt, zegt Snippe tot slot.

De vernieuwde website is hier te zien. Bekijk hieronder de rebranding-video:

Het nieuwe logo van Greetz
Het nieuwe logo van Greetz

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie