Nespresso stopt na 10 jaar met verkoop via Bijenkorf

Koffiemerk zet in op online en eigen winkels.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nespresso verkoopt zijn koffie sinds 2006 via verkooppunten in de Bijenkorf, wat heeft bijgedragen aan de groei en bekendheid van het merk.

Market Director Nestle Nespresso Mark Ruijgrok geeft aan dat deze beslissing een beleidskeuze in het retailbeleid is, het is volgens hem tijd voor een volgende stap.

De meeste Nespresso-koffie wordt online verkocht.

Experimenten

Ruijgrok in De Telegraaf: ‘De Bijenkorf gaf ons een platform om met onze doelgroep in contact te komen. Ze hebben ons groot deel van de huidige consumenten aangereikt. Maar de afgelopen jaren zijn experimenten gedaan met eigen winkels en daar gaan we mee door.’

Vijf nieuwe winkels

Binnen enkele maanden zal Nespresso vijf nieuwe winkels, &;&;, in Nederland openen. Offline blijft volgens de market director belangrijk, de winkels moeten vooral voor beleving zorgen. ‘Het is wel heel afstandelijk als onze koffie alleen online wordt aangeboden, dan mis je een deel van de emotie.’

Ruijgrok geeft aan dat deze stap van Nespresso niet het einde van de samenwerking met de Bijenkorf hoeft te betekenen. Want warenhuis en koffiemerk passen volgens hem bij elkaar.

Bron: De Telegraaf

Foto: Wikipedia

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie