Twee Nederlandse bureaus winnen prijzen in de competitie van private label packaging design. Het ontwerpbureau OD won vier awards en ook Yellow Dress Retail nam een prijs mee naar huis. In totaal werden er meer dan 250 verpakkingen ingezonden uit 21 landen. De jury keek naar creativiteit, verkoopkracht, innovatie.
Goud was er allereerst voor O-D met Easy Hear & Easy Wear van Hans Anders. Met zintuigelijke prikkels als uitgangspunt zijn de verpakkingen van alle productgroepen voorzien van een eigen en herkenbare kleurrijke grafische illustratie.
Ook Paper Toy Chips van Jumbo Supermarkten is met goud bekroond. De afzonderlijke zakken zijn voor kinderen ontworpen door het bureau O-D: speels en kleurrijk geïllustreerd met elke een bijpassend karakter.
De restyling van jumbo Dierenvoeding won zilver. Op de verpakkingen van elke afzonderlijke productgroep is een hond of kat te zien.
Brons is er voor de restyling van de jumbo snakcs uit het vriesvak. Een fris design, speelse typografie en opvallende fotografie sieren de verpakkingen.
Yellow dress retail was het enige andere Nederlandse bureau dat in de prijzen viel. Zij kregen brons voor de nieuwe positionering van Spar’s eigen merk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!