#Ophef op sociale media. Suitsupply en Knab werden veel besproken, maar is dat positief of niet? En Twitter en Facebook werken aan nieuwe features, waar we natuurlijk van alles van vonden.
SuitSupply
Ophef! Niet voor het eerst vonden social media gebruikers de campagne van Suitsupply te seksistisch. Wat doen we dan? De campagnefoto’s twitteren en instagrammen. Honderden foto’s werden gedeeld de afgelopen week. Lijkt me prima nieuws voor Suitsupply, want dat maakt het bereik alleen maar groter.
Twittergifjes & Facebookemoties
Twitter lanceerde gif’jes en Facebook lanceerde de langverwachte reactions (de dislike-knop). We waren eigenlijk hartstikke positief over beide features. Activiteit en sentiment van Facebooks reactions:
Activiteit en sentiment van Twitters gif’jes:
Knab
Een lolletje van Knab deze week op Twitter. Zó maak je een klant blij. Vraag is: gaan we niet te ver met onze webcaregrappen? Zitten de volgers van een bank op dit grappenmakerij te wachten?
Oh, had je ‘m niet gezien @JelmerJellema? Gelukkig hebben we de video nog! pic.twitter.com/G1di2sbx5S
— Knab (@knab_nl) 23 februari 2016
Tot slot nog twee interessante onderzoeken. ITDS, adviesbureau voor verzekeraars, publiceerde een onderzoek over de rol van social media voor zorgverzekeraars tijdens de decembergekte. Daarnaast verscheen er een onderzoek over positieve content, dat een groter bereik heeft dan negatieve content. Kortom, stay positive!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!