Milka won de gouden award, zilver was er voor Alpro en Conimex behaalde brons. De awards worden uitgereikt om door het delen van kennis en ervaringen Shopper Marketing verder te ontwikkelen.
Gedragscomponenent
Milka geeft met het thema Durf teder te zijn antwoord op de verharding van de maatschappij. Milka onderscheidt zich door hiermee vanuit nieuwe denkkaders voor de categorie te handelen. ‘Het Shopper Marketing-gedachtegoed hangt het geloof aan dat gedrag de attitude beïnvloed, in combinatie met emotie’ aldus jurylid Art Frickus van Conspicuous. ‘Het toevoegen van het gedragscomponent heeft Milka geholpen om tot dit mooie resultaat te komen. Dit in combinatie met de uitgebreide SMART geformuleerde doelstellingen en de effectieve herkbaarheid van de gehele campagne.’
Op basis van GfK-onderzoek zijn 180 FMCG-merken beoordeeld. De jury, geleid door Prof. Dr. Ir. Hans van Trijp van Wageningen Universiteit, heeft hieruit op basis van diverse feitelijke criteria twintig merken geselecteerd. Deze merken kregen de gelegenheid om hun case in te sturen. Tien genomineerden hebben hun case toegelicht aan de jury. De jury beoordeelde de cases op strategische uitdaging, doelstellingen, creativiteit, executie en resultaat. De drie genomineerden lichtten tijdens het GfK Shopper Jaarcongres hun case toe. Het publiek bepaalde uiteindelijk samen met de jury wie er met goud, zilver en brons naar huis ging.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!