Het herkenbare ‘mannetje’ Le Petit Jean Mineur is druk aan het tweeten, appen en popcorn eten. De commercial is van Hi-bureau FHV BBDO.
Drie vragen aan Marlene Wickel, managing director van Jean Mineur Mediavision:
Het mijnwerkertje van Jean Mineur Mediavision is stijlvast: semper idem. Waarom mocht Hi hem veranderen in een twitterend en append personage?
‘Inderdaad, de Jean Mineur Mediavision leader met Le Petit Jean zoals de kleine mijnwerker wordt genoemd, is tot nu toe altijd ongewijzigd en op dezelfde manier in de bioscoop vertoond. Het concept om Le Petit Jean tegelijkertijd te laten twitteren, Whatsappen en popcorn te laten eten sprak ons erg aan. En was ook goed in en aan te passen in het originele beeld van de leader.’
Is dit eenmalig, of zien we Jean Mineur straks ook met een Mojito en een bioscoopbon in zijn handen?
‘Dit is de eerste keer dat onze Nederlandse leader op een ludieke manier is vormgegeven, als er een ander mooi concept voorbij komt staan we daar zeker voor open. In Frankrijk is de Mediavision leader ook een aantal keer aangepast en ingezet voor bepaalde merken.’
Wie heeft het idee bedacht?
‘Het idee voor Hi komt van Rogier de Bruin en Emilio de Haan van FHV BBDO.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!