De initiatiefnemers zijn Theo van der Meer, PR adviseur en eigenaar van Pradd en Chantal Evers, eigenaar van Four Months en de Communicatiewinkel.
Merkjournalisten is een poule van journalisten die in opdracht van bedrijven content maken met een journalistieke insteek en zegt in te spelen op de toenemende behoefte van merken aan relevante content. De producties komen volgens de bedenkers onafhankelijk tot stand waardoor bij een productie de bio van de journalist geplaatst kan worden. Een bedrijf geeft het onderwerp aan en de journalist of een team van journalisten maakt vervolgens de content, volgens Merkjournalisten ‘zonder inmenging van de opdrachtgever’. Merkjournalisten wil inspelen in op de toenemende behoefte van merken aan relevante content.
Van der Meer: ‘Steeds meer merken gaan zelf content produceren. Te vaak is dat direct gericht op sales of een directe call to action. Consumenten haken dan af. Daarom is Branded Journalism zo in opmars.’
Merkjournalisten zet in op de vorm waarbij de content door een merk zelf via de eigen kanalen, als een blog, website, Facebookpagina, Youtube-kanaal of een printmagazine wordt aangeboden. Branded Journalism, waarbij bijvoorbeeld een krant de ruimte biedt aan merken om hun verhaal te vertellen laat het ongemoeid.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!