In de tweewekelijkse rubriek Merken-Estafette, vertellen brand managers, marketing managers en cmo’s wat hun favoriete merk is. Daarmee geven ze het stokje door aan de marketing manager van dat bewuste merk. Er zijn maar twee voorwaarden. Het merk moet in Nederland verkrijgbaar zijn en het mag niet eerder in de Merken-Estafette genoemd zijn.
In de vorige aflevering was het woord aan Micha Medendorp, chief marketing officer bij Rituals. Hij gaf het stokje door aan Madeleen Klaasen (foto hieronder), cmo, director marketing bij Bugaboo International.
Waarom is het zo cool om voor Bugaboo te mogen werken?
‘Omdat we met onze vernieuwende en stijlvolle kinderwagens voor ouders wereldwijd het verschil hebben gemaakt. Die sensatie van moeiteloos voortbewegen waar Bugaboo echt voor staat, geeft je als ouders de vrijheid, energie en de mogelijkheid om te gaan en staan waar je wilt.
Een logische stap voor ons merk is dat we in september een nieuw product lanceren in een nieuwe categorie, waar we ook de bewegingsvrijheid gaan veranderen. Bij Bugaboo zien we innovatie als belangrijkste drijfveer voor langetermijnwaardecreatie. Voel je vrij, beweeg je vrij’
Wat is je favoriete brand?
‘NIKE.’
Waarom?
‘Als ik mijn NIKE schoenen en kleren zie liggen raak ik altijd weer gemotiveerd om te gaan rennen, ik voel me ook stoer, sterk, in control en stijlvol als ik NIKE-spullen aan heb. NIKE staat voor mij voor innovatie, performance, stijlvol en passie. De ‘just do it’ mentaliteit is een levensmotto voor mij.’
Wat bewonder je als vakvrouw in de manier waarop het merk wordt gepositioneerd?
‘Wat ik megaknap vind is dat ze na al die jaren zo relevant blijven, voorop blijven lopen en als ze ergens voor gaan, gaan ze ook "all the way”. Je voelt de passie en drive. Ze gaan met hun tijd mee, ook met name op marketing, en blijven tegelijkertijd hun intuïtie volgen. Hun indrukwekkende tv-reclames zijn altijd zo inspirerend. De NIKE-app zorgt ervoor dat NIKE een paar keer per week onderdeel is van mijn leven. Wat ik de laatste tijd ook erg sterk vind, is dat NIKE mij via de website en newsletters nog beter benadert met relevante collecties. De mooie lifetsylefotografie, “shop the look” en één klik op de “buy-now-knop” zorgen ervoor dat ik nog meer koop.’
Als je één dag op de stoel van de verantwoordelijke marketingmanager van NIKE zou mogen zitten, wat zou je dan doen?
‘Wat ik waardeer is dat ze met Running een movement hebben geïnitieerd onder jonge vrouwen. NIKE is altijd gefocust en consistent met hun strategie. Dus wat ik zou doen is meer vanuit eigenbelang. Running is een rode draad in mijn leven, dus ik zou het fijn vinden als NIKE naast de focus op jonge vrouwen, wat inspirerend is, ook mij (51) als doelgroep blijft zien. En hoewel ik weet dat het geen focus is voor NIKE zou het fantastisch zijn voor Bugaboo als we iets samen zouden kunnen doen voor moeders die ook willen blijven rennen met onze Bugaboo Runner.’
De eerste vier afleveringen in de nieuwe rubriek Merken-Estafette leest u hier:
- Merken-Estafette: Eveline Scholten (Kips) is groot fan van Tony’s Chocolonely
- Merken-Estafette: Pascal van Ham (Tony’s Chocolonely) is groot fan van Lush
- Merken-Estafette: Amadea Boneschansker (Lush Cosmetics) is groot fan van Innocent
- Merken-Estafette: Benjamin van der Kloet is groot fan van Rituals
- Merken-Estafette: Micha Medendorp is groot fan van Bugaboo
Beeld NIKE afkomstig van www.nike.com