McDonald’s gaat door met de uitrol van de kwaliteitsstrategie Good Food Fast. McDonald’s wil de komende jaren de kwaliteit van haar producten meer gaan benadrukken, onder meer door actief te informeren over de aspecten kwaliteit, herkomst en bereiding van de burgers. Dit zal onder de aandacht worden gebracht met een grootscheepse campagne: Hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet, die 28 juli van start gaat. McDonald’s zegt dat de campagne een nieuwe aanpak laat zien richting de consument. Naast een tv-commercial zal ook de website een belangrijke rol spelen. De positieve resultaten van de afgelopen 6 maanden noemt McDonald’s als reden voor de verdere uitrol.
McDonald’s kijkt met een goed gevoel terug op 2008 en de eerste 6 maanden van 2009. De verwachtingen voor de rest van 2009 zijn optimistisch. Dat verklaarde Jo Sempels, algemeen directeur van McDonald’s Nederland, donderdagochtend tijdens een persbijeenkomst. De reden voor het optimisme is dat nieuwe en gerestylede restaurants zorgen voor omzetgroei en extra arbeidsplaatsen. McDonald’s meldt verder dat het jaar verder in het teken zal staan van nadere invulling van de kwaliteitsstrategie ‘Good Food Fast’. Drie punten hebben daarbij speciaal de aandacht: een grootscheepse campagne rond voedselkwaliteit, duurzaamheid en verschillende maatschappelijke initiatieven, waaronder samenwerking met het Jeugdsportfonds en Stichting Kids in Balance.
Omzetgroei
Tot eind mei 2009 steeg de omzet met 3,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Op basis van deze resultaten gaat McDonald’s uit van een verdere groei in 2009. De afgelopen tijd zijn restaurants geopend in Batavia Stad, Harlingen en Alphen aan den Rijn. Op 25 juli opent een restaurant met McDrive in Utrecht Leidsche Rijn zijn deuren. McDonald’s zegt hiermee een belangrijke bijdrage aan de werkgelegenheid te leveren. De nieuwe restaurants bieden samen met een aantal uitgebreide en verbouwde restaurants in 2009 extra werkgelegenheid aan ruim 300 mensen.
Duurzaam ketenbeleid
McDonald’s zegt onder Good Food Fast ook duurzaam ketenbeleid te verstaan. Hiertoe heeft het in juni op Europees niveau het Flagship Farm-programma gelanceerd. Voor diverse productcategorieën, zoals rundvlees, sla, melk en brood, zijn binnen Europa Flagship Farms benoemd. Bij dit project zijn boeren en boerderijen betrokken die op vooruitstrevende en duurzame manier hun bedrijf runnen. Het doel is dat deze boeren hun duurzame landbouwmethoden delen met de andere leveranciers van McDonald’s, zodat deze worden gepromoot en verspreid binnen het netwerk. In Nederland is een Friese boerderij aangewezen als Flagship Farm. Deze boerderij levert de melk voor het ijs en de milkshakes van McDonald’s.
Jeugdsportfonds en Kids in Balance
McDonald’s heeft de intentie om in 2009 verschillende maatschappelijke initiatieven te ontwikkelen die gericht zijn op gezinnen, vooral op het gebied van een evenwichtige leefstijl. Daartoe gaat het een samenwerking aan met het Jeugdsportfonds en Stichting Kids in Balance. Het Jeugdsportfonds betaalt het lidmaatschap van een sportclub voor kinderen die uit een gezin komen dat daarvoor niet genoeg geld heeft. Stichting Kids in Balance leert kinderen de juiste keuzes te maken op het gebied van voeding en beweging. McDonald’s zegt dat deze activiteiten goed aansluiten bij het streven van McDonald’s om een evenwichtige leefstijl te stimuleren. McDonald’s gaat beide organisaties financieel steunen en ook op het gebied van communicatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!