Premium

May-Britt Mobach brengt Amayzine.com naar print

Het digitale magazine is vanaf 25 januari ook een printtitel. 'Als je onderscheidend bent en kwalitatief goed, is er nog steeds een markt.'

, het online magazine van May-Britt Mobach, verschijnt vanaf 25 januari 2017 ook in print. Uitgever PilotStudio doet ook de advertentieverkoop. Het blad richt zich op vrouwen en pijlers zijn stijl, smaak, interieur, mannen en entertainment. 

Waarom heb je besloten het magazine voortaan ook in print uit te geven?
&;Er kwam van veel adverteerders de wens voor een ‘360 graden benadering’. Naast online bieden we ook video, social media, offline events en nu dus ook print. Zelf zie ik het als de couturejurk naast onze prêt-à-porter collectie en vind ik het heerlijk met de editors en de artdirector te schaven aan de mooiste pagina’s.&;


Toen je met Amayzine begon zei je  met Adformatie niet meer zo te geloven in papieren magazines. Daar ben je dus van teruggekomen?
&;Mijn liefde voor print is altijd gebleven en ik vind het fijn te zien dat goedgemaakte print waarin wordt geïnvesteerd wel scoort. JAN heeft betere verkoopcijfers dan ooit en ook LINDA. blijft een ongekend succes. Als je onderscheidend bent en kwalitatief goed, is er nog steeds een markt. We hebben zo’n grote doelgroep dat als vijf procent van onze lezers onze papieren versie koopt, we al meer dan tevreden zijn. Ik geloof niet meer in alleen print, wil je overleven dan moet je merk op alle medialagen inzetbaar zijn.&;
 
Uiteraard gaan jullie het in print anders doen dan digitaal. Wat zijn de verschillen?
&;Eigen shoots, heel veel aandacht voor fotografie en design. Een serie met een topmodel, twee uitzonderlijke fotografen die meewerken aan dit nummer en lay outs zo mooi dat je ze wilt inlijsten. En een overzicht van alle runwayshows. Als je dat normaal wilt kopen, betaal je 25 euro, bij ons krijg je het erbij en vertel ik je ook nog wat er allemaal zo bijzonder aan die show was.&;
 
Kun je in het algemeen aangeven hoe het printmagazine eruit gaat zien?
&;We houden niet van half werk dus we komen uit in een oplage van 35.000 met 200 pagina’s. Je moet een plof horen als hij op e deurmat valt, dat was het streven. Verder zal de distributie via Betapress verlopen en zijn we dus op heel veel plekken te vinden. En omdat ik Rob van Vuure eer, ben ik bezig met een split-run-cover.&;

De advertentiemarkt voor magazines is niet makkelijk. Hoe gaan jullie adverteerders overtuigen van Amayzine op papier?
&;We bieden onze adverteerders een ‘couturepakket’ waarbij we een voorstel maken waarbij we hen zowel online als print een mooi voorstel maken. Ik denk dat ik me als ondernemer goed kan verplaatsen in de klant en hen daardoor net altijd een beetje meer geef. Ik ben me bewust van de waarde van geld, ik moet er zelf ook hard voor werken om alles te bekostigen, dus ik zal met zorg omgaan met hun investering en product.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie