Hier wordt het al gedaan, maar dat neemt niet weg dat we er ook op Molblog mee kunnen starten: een online boekenclub voor marketeers.
Om de zoveel tijd wil ik op deze plek een boek grondig laten bespreken, het liefste samen met de auteur(s).
Hoe werkt het:
Na aankondiging krijgen de 5 'burger-recensenten' die het snelste reageren een gratis exemplaar toegestuurd. Er kunnen uiteraard veel meer recensenten meedoen, maar die zullen het boek zelf moeten aanschaffen.
Vervolgens wordt er gelezen. Je krijgt daarvoor maximaal 4 weken.
Aan de hand van een eerste recensie worden de thema's besproken en kan men vragen stellen aan de auteur(s). Vervolgens krijgt het boek een thumbs up, of thumbs down.
Het eerste boek dat ter bespreking zal worden aangeboden: De Groeimotor, door Roland en Rogier van Kralingen.
Innoveren is namelijk te leren, aldus de heren van Kralingen. In het boek (406 pagina's) een stappenplan om te innoveren, volgens de The Wheel of Innovation-werkwijze. Het bespreekt de vier strategieën die Ronald van Kralingen heeft ontwikkeld: the radical idea, the big idea, the smart idea en the strategy idea.
Uitgever: Pearson Educatie
Dus: wie heeft verstand van en/of praat graag over het onderwerp Innovatie, en wil dit met ons delen op Molblog?
Meld je dan nu aan!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!