De winnende scriptie gaat over archetypen in beeldcommunicatie. Lees hem hier. Verzijl verrichtte dit onderzoek voor MetrixLab,
In het onderzoek van winnaar Mark Verzijl worden twaalf beeldcollages gevalideerd voor gebruik in de Verenigde Staten, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Beelden worden in marketingcommunicatie steeds belangrijker en marktonderzoekers hebben behoefte aan gevalideerd materiaal. Hiermee kunnen via enquêtes merken worden gecategoriseerd. Ook worden deze beelden ingezet bij het overbrengen van een positionering bij communicatie-uitingen.
De volledige scriptie komt binnenkort online.
Mark Verzijl was een van drie genomineerde studenten. De andere genomineerden waren Lindi Benschop, met een scriptie over de merkpositionering van textielsuper Zeeman, en Wiwine Bienenmann die zich had verdiept in online contentstrategie. Vorig jaar werd de prijs gewonnen door Mart Evers, die aan de Erasmus Universiteit afstudeerde met een onderzoek naar crowdfunding.
De Rotterdamse Communicatie Scriptieprijs is een initiatief van het Platform Communicatie Rotterdam (PCR), de Rotterdamse vereniging voor communicatieprofessionals. De prijs wordt gesponsord door Rabobank Rotterdam en de gemeente Rotterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!