Licor 43 laat Cartils nieuwe identity ontwikkelen

Spaanse familiemerk onderstreept de rijke heritage en eigenzinnige karakter met dikke knipoog naar fans

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Spaanse drankmerk Licor 43, volgens marketing- en verkoopbedrijf Maxxium op dit moment het snelst groeiende premium likeurmerk ter wereld en de meest gedronken likeur in Nederland, slaat in 2015 een nieuwe weg in met een gewijzigde visuele identiteit. Hierbij zijn onder andere het logo en de fles in een nieuw design gestoken. De make over werd ontwikkeld door Nederlands Designbureau Cartils.

De nieuwe fles moet de rijke Spaanse heritage van het familiemerk onderstrepen en brengt het premium karakter van de goudkleurige likeur, met geheim recept, beter tot uiting, zo is de bedoeling. De vernieuwde flessen zijn vanaf 1 februari 2015 verkrijgbaar in Nederland. Maxxium: ‘Om de uitstraling van het Spaanse merk uniek, actueel en premium te houden, heeft niet alleen het logo maar ook de fles een nieuw design gekregen. De vernieuwde fles is smaller en langer dan zijn voorganger waardoor hij prettiger in de hand ligt. Ook heeft de nieuwe fles een opvallende ‘swirl’ wat de zachtheid van Licor 43 accentueert. De fles heeft daarnaast een gouden etiket gekregen en het logo is duidelijker in het ontwerp verwerkt. Het moderne jasje van de fles benadrukt de luxe, maar tegelijkertijd ook het veelzijdige en eigenzinnige karakter van het merk.’
Likor 43 trekt de hele trucendoos aan authenticiteitskenmerken open: De symbolen die de rijke geschiedenis van het merk onderstrepen zijn het familiewapen, de handtekening van oprichter Diego Zamora en de tekst ´Fama Volat´, wat zoiets betekent als ‘het gerucht vliegt’, een verwijzing naar brand ambassadors die het merk volgens de zijn wereldwijde succes bezorgden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie