La Willemijn en ... De Eeuwige Strijd

Wederom presenteert CommLog weer met enige trots, en na een zorgvuldig selectieproces -en met dank aan Management Team- een column van 'la' Willemijn. Met zowaar goed nieuws voor den voorlichter en dus ook plenty voer voor den muskiet. En zie zeker Jasper's Willemijn-onthullingen beneden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'Journalisten en voorlichters zijn geen vrienden, dat begrijp ik best. Ze dienen beiden een ander belang. Toch heb ik nooit echt goed begrepen waarom veel journalisten er echt alles aan doen om voorlichters te omzeilen. Niet handig, want:
1.Een voorlichter heeft het vertrouwen van zijn directeuren en managers; vaak wordt de journalist toch weer terugverwezen naar de voorlichter.
2.Voorlichters onderkennen het belang van pr veel meer dan de mensen voor wie ze werken. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik een directeur echt over moest halen om een interview te geven.
3.Managers vertellen vaak hun eigen boodschap. Als dat een marketingmanager is, zal het vaak een reclamepromo zijn voor het bedrijf of product. Voorlichters begrijpen als geen ander dat een journalist die verkooppraatjes helemaal niet wil horen en kan de manager aansporen om iets meer te vertellen of om eens een andere invalshoek te kiezen.
De voorwaarde is natuurlijk wel dat journalisten te maken hebben met professionele voorlichters. Hoe herken je de zwakkere broeders onder hen? Daarover volgende keer meer.'

Gepost door imposter Willemijn Karelse op 25 juli op <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie