Kunstenaars maken werk voor Coca-Cola

Coca-Cola vroeg designers over de hele wereld om hun interpretatie van de glazen fles op papier te uiten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

James Sommerville, VP van global design Coca-Cola zette de ‘contour design mash-up&;-campagne op als onderdeel van de viering van de ;s glazen fles. Sommerville hoopt met het project een bijdrage te leveren aan Coca-Cola&;s designdoelen: nieuwe designers inspireren, samenwerken en creativiteit vieren en innoveren en ontwikkelen.

Briefing
Sommerville nodigde 130 designers over de hele wereld uit om deel te nemen aan het project. Degene die toezegden, ontvingen een briefing in een Coca-Cola flesje uit 1970. De briefing gaf aan dat deelnemers op hun A1-vel papier alleen de kleuren rood, zwart en wit mochten gebruiken.

Online
Een selectie van de kunstwerken i
s nu te zien in de tentoonstelling The Coca-Cola Bottle: An American Icon at 100 in Atlanta. De kunstwerken zijn ook te zien.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie