Ieder kan zijn creativiteit de vrije loop te laten en het design voor hét nieuwe koekblik van de Vlaamse koekjesproducent ontwerpen. De metalen koekblikken van Jules Destrooper vormen een rode draad in de 125-jarige geschiedenis van Biscuiterie Jules Destrooper.
‘Waar het koekblik vroeger vooral diende om koekjes langer te kunnen bewaren is het nu een echt collector’s item’, aldus Jules Destrooper. Ook het winnende koekblik zal Jules Destrooper wereldwijd lanceren en de winnaar ontvangt 2500 euro. Voor de uitbreiding van het blikkenassortiment zijn alle technieken toegestaan, van schilderen, digitaal ontwerpen tot graffiti. Zolang de naam van Jules Destrooper maar terugkomt in het ontwerp.
Marcel Verhaaf van Brand Candies, met meer dan 20 jaar ervaring als verpakkingsontwerper en auteur van het boek Iconische Verpakkingen, een van de juryleden. Ook Peter Destrooper, directeur en achterkleinzoon van stichter Jules Destrooper, beoordeelt de ontwerpen. Na de keuze van de vakjury is het aan het grote publiek om online en in het Jules Destrooper bezoekerscentrum op hun favoriete ontwerp te stemmen. In september is bekend wie het nieuwe creatieve ontwerp heeft gemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!