Italiaanse designer creëert Pepsi-blikje met Mondriaan-print

De tagline ‘the world is not just red’ is een referentie naar Coca-Cola

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Italiaanse designer Andrea Salamino geeft in zijn eigen aan dat het Pepsi-blikje geïnspireerd was op het Neoplasticisme en de kunst van Piet Mondriaan en Jean Gorin. 

Salamino geeft aan dat het ontwerp meer om reclame gaat, dan dat het een designconcept was. Hij heeft geprobeerd een antwoord te geven op de vraag: hoe kan ik zorgen dat het product aantrekkelijker wordt, zonder naar het product zelf te verwijzen?

Het resultaat is onderstaand design. Of Pepsi het als een grappig collectors item ziet, of er echt iets mee doet, doet er voor Salamino niet toe. 

Meer werk van Andrea Salamino is te vinden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie