ING was dit jaar de enige sponsor die met twee verschillende cases was genomineerd en won in beide categorieën een SponsorRing. In de categorie Media voor het ING RTL Z Beursspel en in de categorie Kunst en Cultuur met de opening van het Rijksmuseum. ‘In een sector die hard moet werken aan het herstellen van de opgelopen reputatieschade dragen de sponsorcases van ING duidelijk bij aan terugwinnen van het vertrouwen van het publiek’, aldus het juryrapport.
Volgens de jury waren, hoewel hemelsbreed verschillend van opzet, budget en doelgroepen, zowel de samenwerking met het Rijksmuseum als met RTL Z in het Beursspel 'gebaseerd op heldere doelstellingen, op verrassende manieren geactiveerd via diverse kanalen en lieten beide cases meer dan uitstekende resultaten zien'.
Partner van ING het Rijksmuseum viel zelf ook in de prijzen omdat Hendrikje Crebolder, hoofd development bij het museum, uitgeroepen werd tot Sponsor Personality van het Jaar. Volgens het bestuur van de Stichting Sponsor Ringen zorgden Hendrikje Crebolder en haar team er voor dat sponsors 'een onlosmakelijk onderdeel werden van het enorme succes van de heropening van het Rijksmuseum' .
Ziggo
Andere grote winnaar was Ziggo voor het succesvolle partnership met de Ziggo Dome, dat een SponsorRing won in de categorie Entertainment en de Innovatie SponsorRing ontving.
In de categorie Sport won ARAG en de samenwerking met de KNVB Scheidsrechters een SponsorRing. In de categorie Maatschappij was er een Ring voor Achmea High 5 Challenge.
De complete lijst met winnaars:
Sponsor van het Jaar
- ING
Entertainment
- Ziggo en Ziggo Dome
Kunst & Cultuur
- ING en Rijksmuseum (Onze helden zijn terug)
Maatschappij
- Achmea High Five Challenge
Media
- ING en RTL Beursspel (RTL Nederland)
Sport
- ARAG en KNVB (KNVB Scheidsrechters)
Innovatie
- Ziggo en Ziggo Dome
Sponsor Personality van het Jaar
- Hendrikje Crebolder
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!