Zou het niet leuk zijn om een jaarlijks of tweejaarlijk onderzoek te doen naar het imago van deze beroepsbeoefenaren bij het Nederlandse publiek? Zodat je eventuele verschuivingen kunt volgen. Misschien blijkt wel dat je op een familieborrel beter kunt toegeven dat je een pr-man/vrouw bent, dat een politicus...
Zo'n onderzoek is heel, heel lang geleden een keer gedaan door het reclame/pr-bureau van o.m. Fred Blank (zegt iemand die naam nog wat?) dat toen zijn kantoor opende. Erg leuk, herinner ik mij vaag. En kennelijk te kostbaar om ermee door te gaan. Onderzoek en uitkomsten verdwenen in de vergetelheid.
Vandaar deze oproep. Zijn er meer mensen die er wat in zien? Zelfs nuttig vinden? Zo ja, leven er ideeen over hoe aan de benodigde fondsen te komen (met de publiciteit, landelijk, zal het wel goed zitten, wie wil hier nou niet over berichten!).
Of is zo'n imago-onderzoek een waste of time en misschien zelfs schadelijk voor bepaalde beroepsimago's en moet dit hele idee daarom meteen maar gekilld?
Ik verneem commentaren en suggesties graag via dit blog.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!