De top vijf wordt net als vorig jaar aangevoerd door H&M, het merk wordt door Interbrand op 11 miljard euro gewaardeerd. Daarna volgen Carrefour (9 miljard euro), Ikea (7 miljard euro), Tesco (5 miljard euro) en Zara (4 miljard euro). Het eerste en enige Nederlandse retailmerk in de top 25 is C&A. Dat staat op de vijftiende en vertegenwoordigt een merkwaarde van 779 miljoen euro.
Kelly Crouch, brand analytics director bij Interbrand Amsterdam, zegt in een interview met Adformatie dat de ‘shopping-experience’ er steeds meer toe doet. Op dat punt kunnen Nederlandse retailers nog leren van Europese en Internationale retailmerken: ‘Dat kan geoptimaliseerd worden. Er zijn een aantal Nederlandse retailers die extreem succesvol zijn, zonder dat ze erg op het merk focussen. Maar als ze dat wel doen, zullen ze beter in staat zijn om te groeien, te expanderen naar het buitenland. De instore omgeving moet een betere brand experience bieden.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!