Consumenten eten hun maaltijden ook minder vaak aan tafel. Liever snacken ze iets tussendoor. Dit zegt marktonderzoekbureau Datamonitor, dat onderzoek deed naar eetgewoontes in Europa.
Volgens de onderzoekers is de belangrijkste maaltijd van de dag voor veel consumenten niet zo belangrijk meer. Ondanks campagnes van voedselfabrikanten en overheden om toch vooral het ontbijt niet over te slaan, loopt de gemiddelde Brit 114 keer per jaar zonder ontbijt de deur uit.
De gemiddelde Europeaan miste in 2004 72 keer een ontbijt. Daniel Bone, consumentenanalist bij Datamonitor: 'Consumenten hebben 's ochtends te weinig tijd. Veel mensen lossen dat op door niet te eten, of een ochtendsnack te nemen. In Groot Brittannië zijn er ook steeds meer producten voor gefragmenteerde consumptie verkrijgbaar.'
In Europa is het percentage gemiste ontbijten 69 procent van het totale aantal gemiste maaltijden. Datamonitor verwacht dat dit percentage nog met 10 procent zal stijgen de komende vijf jaar. In 2009 zal de gemiddelde Europeaan 21,4 procent van zijn ontbijten overslaan, dat staat gelijk aan 78 maaltijden per jaar per persoon. Lees het hele artikel op www.marketing-online.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!