Premium

Head of marketing Beiersdorf vertrekt naar Hasbro

Tim Maas verlaat het concern – vooral bekend van Nivea – na twaalf jaar.

Tim Maas, head of marketing bij Beiersdorf Nederland, stapt per half september over naar speelgoed- en spellenfabrikant Hasbro, waar hij wordt aangesteld als directeur marketing Benelux.

Nivea
Maas is in zijn huidige functie verantwoordelijk voor de merken Nivea (dat het grootste deel van de omzet van Beiersdorf vertegenwoordigt), Nivea Men, Labello, 8x4, Atrix en Dobbeldusch. (De marketingbelangen van de Beiersdorf-merken Eucerin en Hansaplast worden door iemand anders behartigt.)

Saleservaring
Maas startte in 2005 bij Beiersdorf als category manager Nivea Skincare en Hansaplast. In zijn loopbaan bij het bedrijf voor verzorgingsproducten bekleedde hij, naast verschillende (internationale) marketingrollen, ook salesfuncties. Maas had van het begin af aan de ambitie om head of marketing te worden. ‘In zo’n positie heb je wel saleservaring nodig.’ In oktober 2014 werd hij benoemd tot head of marketing en zorgde naar eigen zeggen voor sterke groei van het Nivea-merk.

Werkgever
Maas zegt dat hij niet de enige is die relatief lang bij Beiersdorf werkt. ‘Beiersdorf is een plek waar je zelf je toekomst bepaalt. Je krijgt hier veel mogelijkheden.’

My Little Pony
Maas nieuwe werkgever is bekend van speelgoed- en spellenmerken zoals My Little Pony, Transformers, Monopoly, Play-Doh en Twister.

In Tijdschrift voor Marketing #9 (5 september a.s.) een uitgebreid interview met Tim Maas over marketingtalent, -ontwikkeling en –competenties.

 

Beeld in tekst: www.beiersdorf.nl en www.hasbro.nl

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie