Havana Club en Skepta kondigen opnieuw een creatieve samenwerking aan waarbij de Britse muzikant wederom een limited edition Havana Club 7-fles ontwerpt. De fles moet een eerbetoon brengen aan zijn Nigeriaanse roots. Volgens Havana Club staat de fles volledig in het teken van de creatieve en culturele connecties tussen de zogenaamde Yoruba-cultuur en de Afro-Cubaanse spirit. De fles zou het verhaal vertellen over het belang van de gemeenschap uit de eerdere campagne.
Inspiratie
Het Cubaanse merk legt uit dat de tweede editie-fles is geïnspireerd op het leiderschap van Skepta en de reizen die zijn pad naar succes plaveiden. Skepta zelf zegt dat de fles is geïnspireerd op de regio waar hij vandaan komt in Ogun State Nigeria. ‘Het design van de fles viert de innerlijke kracht en de reizen die ons maken tot wie we zijn.’
Design
Het label benadrukt dat het flesontwerp een combinatie is van zowel de Nigeriaanse als Cubaanse cultuur en zo is ontworpen om de ‘rijke cultuur van de twee landen te vieren en ze te verbinden via Skepta's creatieve visie.’ Adire, dat uitgelegd wordt als een traditioneel Yoruba-textielpatroon, is te zien op de achtergrond van het etiket, dat ook een afbeelding bevat van het Ogun State-oriëntatiepunt: Olumo Rock.
Verder toont het fleslabel de inheemse haviken die om de afbeelding heen cirkelen, de haviken zijn gemaakt van folie en dienen om textuur toe te voegen aan de fles. 'Het Skepta-pictogram versierd met hoofdtooi staat symbool voor authenticiteit.'
Havana Club vertelt ook dat zich in de ronde omtrek van het label ‘kaurischelpen’ afgebeeld zijn die in Cuba zijn te vinden en die toentertijd werden gebruikt om de heilige versieringen van Elegua te versieren: een Yoruba-godheid die nog steeds wordt vereerd in het land van wijlen Che Guevara.
Met het labelontwerp wil Skepta het kloppende hart van de muziek van zowel de Nigeriaanse als de Cubaanse cultuur onderstrepen.
Campagnevideo
Om de presentatie van de gelimiteerde fles kracht bij te zetten hebben Havana Club en Skepta een nieuwe campagnefilm ontwikkeld. Hierin wordt de artiest gevolgd op zijn reis van Londen terug naar Nigeria om het verhaal van zijn Yoruba-wortels te verkennen. Die reis gaat van de staat Ogun naar Lagos en de New Africa Shrine. Havana Club zegt dat het merk, de zanger en Cuba allen die roots delen.
De campagnevideo
Lancering fles
De limited-edition fles is begin juli gelanceerd in Groot Brittannië en is nu ook verkrijgbaar in Nederland
Lees ook: Ook Douwe Bob komt met alternatief voor Nieuwjaarsduik
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!