Geen bitterballen in foodcafé Loca

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

lanceerde gisteren een nieuwe horecaformule op de grote Markt in Haarlem. , het Amstel foodcafe.

Het biermerk springt met dit nieuwe concept in het gat dat cafés en restaurants volgens Heineken nog laten liggen: het moment tijdens de '' dat je een beslissing moet nemen: de maag knort....gaan we naar een restaurant (terwijl het hier net zo gezellig is) of blijven we hier en gaan we aan de vette bitterbal?

In 'branded' café Loca dus heel veel kleine hapjes/tapas, maar ook een keuze tussen kleine en grotere, toegankelijke maaltijden, maar liefst 13 uur per dag, van 11 tot 12 uur 's avonds.

En geen bitterballen meer, maar veel Zuideuropese invloeden. In die regio is dit concept immers uitgevonden...

Amstel slaat dus serieus aan het koken. Biertje in de ene hand, tapas in de andere. Tv-kok werd ingeschakeld voor de menukaart en de training van het keukenpersoneel.

Beroepstapper leerde het barpersoneel een perfect biertje te tappen.

Amstel pakte gisteren ook flink uit: van tv-programma De Lama's was ingehuurd voor de opening. En op de Grote Markt stond een lange rij tafels, waaraan de Haarlemmers gratis konden aanschuiven.

Waarom gekozen voor dit concept? Bas Bakker, senior brand manager Amstel en de man achter het concept: 'Uit de marktanalyse bleek dat bij consumenten veel belangstelling is voor horeca-zaken die zich positioneren tussen cafés en restaurants. Loca Amstel Foodcafé gaat daarin voorzien: in een informele setting bestel je er eerlijke gerechten en lekkere drankjes waar je wilt, wanneer je wilt.'

Maar waarom gekozen voor het merk Amstel en niet Heineken, of Brand? Bakker: 'Amstel heeft een relatief sterke positie in het café-segment en wil die verder uitbouwen.'

Herwin van den Berg, marketingdirecteur Heineken: 'We willen Amstel als hoge kwaliteitsbiertje in dit segment positioneren. Heineken heeft meer een innovatief karakter en Brand heeft een plek in het hogere restaurantsegment.'

De doelgroep volgens Bakker: heel breed, zowel mannen als vrouwen. Mannen worden gelokt met tech-niek: de bierleidingen zijn in het café bijvoorbeeld niet weggewerkt, maar open en bloot te bewonderen, net als de enorme stalen kelderbiertanks die een prominente plek hebben gekregen, in het midden van het café.

En de tappunten zweven boven de bar, zodat het personeel niet achter een tapzuil verstopt staat.

Vrouwen moeten afkomen op het mooie interieur (veel rood) en het lekkere eten.

Ook de keuken is opengewerkt, en dankzij een camera in de keuken kun je op grote televisieschermen controleren of de kok al met je maaltijd bezig is.
En live voetbalwedstrijden? Herwin van den Berg: 'Nee, voorlopig zie je alleen 'Loca-content'.'

Bezoekers kunnen ervoor kiezen om staand te eten aan hoge tafels, of te gaan zitten aan lage tafeltjes.

Heineken tekende zelf voor het design en heeft hiertoe een team van negen mensen in dienst.

De brouwer wil dit jaar nog twee nieuwe cafés openen en is op zoek naar geschikte locaties. Uiteindelijk wil men toe naar 20 vestigingen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie