Als je het eenmaal ziet, kun je het niet meer niet-zien. Het hendel is zijn strak gekamde haar, het dekseldopje zijn typerende snorretje en het fluitje maakt dat de ketel de Hitlergroet brengt. Een oplettende voorbijganger plaatste een foto van de billboard voor de dubieuze ketel op Reddit. Meteen ontstond er een run op de pot en raakte die razendsnel uitverkocht in de webshop van de winkelketen. Wie het voorwerp toch nog in huis wil halen, moet zich naar een fysieke locatie van het warenhuis begeven.
De theepot is ontworpen door architect en ontwerper Michael Graves, die ook servies voor het merk Alessi heeft ontworpen. Zijn lijn voor JC Penney bevat ook andere huishoudelijke voorwerpen, maar die zijn (nog) niet in opspraak geraakt. Geconfronteerd met de ongelukkige gelijkenis ontkent het warenhuis alle opzettelijkheid. ‘Als we de ketel hadden ontworpen om ergens op te lijken, hadden we wel voor een sneeuwpop/puppy/kitten/konijntje/iets anders schattigs gekozen’, antwoordt de winkel op tweets van klanten en media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!