Fortis op congres De Wereld van Communicatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De VEB, de media, een keur aan communicatiedeskundigen – iedereen heeft wel een mening over de manier waarop Fortis tijdens de huidige crisis met de media communiceerde. Totaaloordeel: gebrekkig. Maar is dat werkelijk zo? Zijn er inderdaad grove beoordelingsfouten gemaakt? Of staan de beste stuurlui weer eens aan wal? Wie kan dergelijke vragen beter beantwoorden dan Wilfried Remans, directeur corporate communicatie van Fortis? Remans durft de uitdaging van een live-vraaggesprek aan op het congres De wereld van Communicatie op 9 oktober. En u mag hem alles vragen over het communicatiebeleid van ‘zijn’ Fortis.

Kernwoord in alle berichtgeving over Fortis: vertrouwen. Niet geheel toevallig ook het centrale thema van het congres. Net als vorig jaar is er veel geïnvesteerd in workshops waarbij het leereffect voorop staat. Onder het motto - een congres is leuk, maar je moet er ook iets aan hebben - zijn er tal van interactieve sessies ontwikkeld rond het centrale thema. Zo is er een workshop ‘vertrouw (nooit) een journalist’, waarbij de aanwezigen mogelijk ‘slachtoffer’ kunnen worden van een interview. Er zijn exclusieve sessies waarbij je samen met collega-deelnemers aan tien verschillende tafels in discussie gaat en diep graaft over vertrouwen in je organisatie en hoe dit te verbeteren. Maar er zijn ook exclusieve coachingsworkhops van Caroline Serré waarin je als communicatieprofessional aan je (zelf) vertrouwen kunt schaven. In totaal zijn er 12 verschillende bijeenkomsten die allen direct raken aan de taken van de communicatieprof – er zijn debatten over hoe je online vertrouwen kunt winnen (met Ziggo en Vodafone), over het herstellen van vertrouwen tijdens en na een grote crisis (met o.a. ABNAmro). Sprekers als John McLaren, directeur corporate communicatie AkzoNobel, en Greet Prins, directeur innovatie UWV, vertellen hun persoonlijke belevenissen over grote ingrijpende rebrandings- en vernieuwingsprogramma en gaan daarover met u in debat. Saskia Somberg van woningcorporatie Ymere onthult haar persoonlijk stappenplan over hoe de directie van het belang van reputatiemanagement te overtuigen ...en zo is er nog veel meer.

In het plenaire programma staan, zoals dat heet, enkele gerenommeerde sprekers op het pro-gramma, onder wie vertrouwens- en innovatieprofessor Bart Nooteboom van de Katholieke Universiteit Brabant en de Amerikaanse reputatie-expert Leslie Gaines Ross. Speciale aandacht verdient de lezing van professor doctor Hans Büller, voorzitter Raad van Bestuur van Erasmus Medisch Centrum. Büller, blijkens een interview in Communicatie bepaald geen voorstander van ‘marketinggeouwehoer’, vertelt over de oplossing die ‘zijn’ EMC zoekt voor de matige score op de relatie arts-patiënt. Ondanks een goede score op een reputatieanalyse door Cees van Riel (gemiddelde 7,5) zijn huisartsen, medisch specialisten en arts-assistenten zeer kritisch. ‘Onze dokters beheersen hun vak, maar we geven onze patiënten te weinig aandacht en warmte. Score: een 51. Dat is dramatisch.’

De middag wordt afgesloten met een round up debat, waarin enkele prominente sprekers van deze dag in debat gaan met de deelnemers.
Meer informatie:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie