Drankengigant Diageo liet tijdens het Mobile World Congress in Barcelona een prototype van de Johnnie Walker Blue Label ‘smart bottle' zien. De smart bottle kan communiceren met de consument door Near Field Communication-labels. Hierdoor kunnen er bijvoorbeeld berichten naar een telefoon worden gestuurd als de fles nog niet is geopend.
Cocktailrecepten
NFC maakt het mogelijk de fles-bewegingen te volgen, waardoor er gerichte en tijdige marketingberichten vestuurd kunnen worden voor of na de aankoop, zoals promotionele aanbiedingen, cocktailrecepten en exclusieve content.
Nieuwe klantbeleving
Helen Michels, innovatiedirecteur bij Diageo: 'Mobiele technologie verandert de manier waarop we leven. Wij willen de kracht van mobiele technologie omarmen om geweldige nieuwe klantbelevingen te creëren in de toekomst'. Door onze samenwerking met Thinfilm kunnen we alle nieuwe mogelijkheden onderzoeken die smart bottles bieden aan consumenten, retailers en aan ons bedrijf. En dat zet de standaard op technologisch gebied voor de drankenindustrie.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!